Психологічна підтримка

 Не треба бути психологом, щоб розуміти, що дітям тяжче всього навчатися не тільки в дистанційній формі, а ще й в воєнний час. Для вчителів – головним є якісна організація навчального процесу, для батьків – слідкувати за психічним станом дітей вдома, звертати увагу на можливу тривожність, допомагати з навчанням, бо вчителя нема поряд.

Дистанційне навчання під час воєнного стану - це процес навчання, який відбувається в електронному форматі, коли учні та викладачі не можуть зустрічатися фізично через воєнну ситуацію.

Воєнний стан - це режим правового регулювання, який оголошується в державі в період воєнних дій або загрози національній безпеці. У такі періоди доступ до шкіл та університетів може бути обмежений з міркувань безпеки, тому дистанційна форма навчання стає необхідною для забезпечення навчання та розвитку студентів.

Учні можуть вивчати матеріали у своєму власному темпі та за допомогою відеоуроків, онлайн-курсів, інтерактивних завдань та інших цифрових ресурсів. Викладачі можуть проводити онлайн-зустрічі з учнями, оцінювати їхні досягнення та надавати зворотний зв'язок. Дистанційне навчання під час воєнного стану є важливим інструментом для забезпечення доступу до навчання та збереження освітнього процесу в умовах надзвичайної ситуації.

Поради батькам про дистанційне навчання під час воєнного стану

Дистанційне навчання під час воєнного стану може бути викликом як для учнів, так і для батьків. Ось деякі поради, які можуть допомогти батькам допомогти своїм дітям зосередитися на навчанні в умовах воєнного стану:

  1. Створити розклад: Створення розкладу може допомогти учням та батькам зорієнтуватися в часі та забезпечити регулярний режим навчання.
  2. Створити затишне робоче місце: Батьки можуть допомогти створити затишне робоче місце для дитини, де вона може зосередитися на навчанні та уникнути відволікання.
  3. Забезпечити доступ до необхідного обладнання та програм: Для успішного дистанційного навчання потрібен доступ до комп'ютера, надійного Інтернет-з'єднання та необхідних програм для виконання завдань.
  4. Підтримувати зв'язок з вчителем: Батьки можуть підтримувати зв'язок з вчителем своєї дитини, спілкуватися з ним та дізнаватися, як краще підтримати навчання дитини вдома.
  5. Дбати про фізичне та емоційне здоров'я: Важливо дбати про здоров'я дитини, забезпечуючи достатній сон, режим дня та регулярну фізичну активність.
  6. Проводити час разом: Батьки можуть витрачати час з дітьми на грі та розвагах, щоб зменшити стрес та допомогти зберегти емоційне благополуччя в цей важкий період.

Дотримуючись цих порад, батьки можуть допомогти своїм дітям зосередитися на навчанні та забезпечити оптимальні умови для успішного дистанційного навчання.

Поради батькам дітей з ООП

Діти з особливими освітніми потребами можуть бути особливо вразливими під час воєнного стану. Ось кілька порад, які можуть допомогти дітям з особливими потребами зосередитися на навчанні та підтримати їх психологічне благополуччя під час цього складного періоду:

  1. Розповісти про ситуацію: Важливо розповісти дитині про ситуацію та зрозуміло пояснити, що відбувається, але варто уникати деталей, які можуть спричинити додатковий стрес.
  2. Дбати про психологічний стан: Важливо дбати про психологічний стан дитини, забезпечивши їй достатній сон, регулярну фізичну активність та підтримуючи позитивний настрій.
  3. Підтримувати зв'язок з вчителем та спеціалістами: Діти з особливими освітніми потребами можуть потребувати додаткової підтримки та допомоги в цей період. Батьки можуть зв'язатися з вчителем та іншими спеціалістами, щоб дізнатися, як краще підтримати навчання та допомогти дітям з особливими освітніми потребами.
  4. Допомогти дітям зосередитися на позитивному: Важливо допомагати дітям зосередитися на позитивних речах, таких як успіхи та досягнення. Батьки можуть підтримувати дитину та похвалювати її за кожен успіх.
  5. Запланувати навчання на короткі періоди: Для забезпечення успішного навчання, дітям можна запланувати навчання на короткі періоди з частинами відпочинку.
  6. Використовувати візуальні матеріали та інші засоби підтримки: Візуальні матеріали, такі як таблиці, діаграми, зображення та відео, можуть допомогти дітям зрозуміти матеріал та зберегти увагу на ньому.

Висновок

Бажано не звикати до теперішньої ситуації, дітям буде корисно розуміти, що все, що зараз відбувається є тимчасовим, рано чи пізно все закінчиться і буде як раніше або навіть краще. Діти, батьки та вчителі мають адаптуватися до ситуації заради якісного навчання дітей, тому що діти це майбутнє, а щоб майбутнє було кращим потрібно багато працювати.

Зверніть увагу на корисні посилання:

1. Декілька порад для вчителів, які працюють із дітьми, що пережили складні ситуації.

2. Як впоратися з наслідками стресу та уникнути посттравматичного стресового розладу.

3.Як педагогу розвивати у собі навички життєстійкості.

4. Як говорити з дітьми про війну, коли війна триває | Психологічна підтримка педагогів.

5. Як допомогти дитині пережити втрату?

6. Як проводити уроки під час війни.

7. Перший український сайтдля батьків та дитячих психологів

8. Особливості співпраці вчителя та батьків учнів під час освітнього процесу в умовах війни.

9. Емоції – як навчити дітей їх розуміти та виражати, особливо під час війни.

10. Як говорити з дітьми про новини під час війни?